برس مو

بابک غلامی
15 ژانویه, 2022
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
گوش پاک کن خوب و با کیفیت

بهترین نوع برس مو برای موهای شما چیست؟


فهرست مطالب

هر کسی که مو دارد، موهای خود را برس می کشد، اگرچه ممکن است هرگز به نوع برس مورد استفاده خود فکر نکرده باشید. استفاده از برس مو مناسب برای موهایتان و نیازهای حالت دهنده شما می تواند در سلامت و ظاهر موهای شما تفاوت ایجاد کند.

برس مناسب برای افرادی که موهای بلند و مجعد دارند با بهترین برس برای موهای نازک یا نازک تفاوت زیادی دارد.

برخی از برس‌ها، مانند نوع گرد یا تهویه‌دار، برای حالت دادن بهترین هستند، در حالی که برخی دیگر برای باز کردن گره‌ها کار می‌کنند و برخی حتی ممکن است استاتیک و موخوره را برطرف کنند. در اینجا ما انواع مختلف برس ها و کارهایی که می توانند برای موهای شما انجام دهند را پوشش می دهیم.

انواع برس و شانه مو

انواع مختلفی از برس ها و شانه های مو موجود است، دانستن اینکه کدام یک برای شما مناسب است می تواند بسیار سخت باشد. بسته به نوع موی شما، ممکن است بخواهید از یک برس تخصصی استفاده کنید.

برس گره گشای مو

برس های شل کننده برای انواع موها – حتی ضخیم ترین و مجعدترین موها – خوب هستند و می توان آنها را هم برای موهای مرطوب و هم برای موهای خشک استفاده کرد. آنها آسیب ناشی از برس زدن موهای گره خورده را به حداقل می رسانند و موهای نازک انعطاف پذیر آنها باعث می شود که گره ها از موهای بچه ها راحت تر از بین بروند.

برس مو مرطوب

برس مرطوب اصلی یک گزینه مقرون به صرفه است. موهای ظریف و نرم آن به اندازه‌ای قوی هستند که بتوانند روی سخت‌ترین گره‌ها کار کنند و به اندازه‌ای نرم هستند که به موهای خیس آسیب نرسانند. انجمن آکادمی پوست آمریکا نسبت به برس زدن موهای خیس هشدار می دهد زیرا بیشتر مستعد شکستگی هستند. با این حال، اگر موهای خیلی بافت دار یا مجعد دارید، برس زدن در حالت خیس ایده خوبی است. آنها معمولاً دارای موهای مقاوم در برابر حرارت هستند که در هنگام سشوار کردن مو ذوب نمی شوند و نمی شکنند.

برس موی دوش

برس موی دوش یک برس مو مرطوب با دریچه برای خشک شدن سریع است. طراحی انعطاف پذیر و موهای نرم آن برای شستن موهای خیس عالی است. بسیاری از آنها دارای یک قسمت پایین قلاب دار هستند تا به راحتی از کیسه دوش خود آویزان شوید.

برس کوسن

برس های کوسن دارای پایه های لاستیکی نرم و برس های سیمی یا پلاستیکی سفت هستند. موهای سفت در تحریک پوست سر موثر هستند و برای برس زدن شوره سر یا تجمع محصولات حالت دهنده مو و احتمالاً برای تحریک رشد مو مفید هستند.

برس حرارتی

برس های حرارتی، برس های گرد یا پارویی با بشکه ای ساخته شده از موادی مانند سرامیک، تورمالین یا تیتانیوم هستند که گرما را هدایت می کنند. این می تواند سرعت خشک شدن را افزایش دهد. اینها معمولاً توسط آرایشگرها یا افرادی که اغلب از سشوار استفاده می کنند استفاده می شود.

بهترین نوع برس برای موهای نازک

بهترین برس‌ها برای موهای نازک، برس‌های موی بسیار نرم گراز هستند که روی مو و پوست سر ملایم هستند و درخشندگی طبیعی را به حداکثر می‌رسانند. آنها دارای موهای سفت هستند که بدون کندن مو به باز شدن آنها کمک می کند

بهترین نوع برس برای موهای پرپشت

برس پارویی برای موهای پرپشت بهترین است. یکی را با ترکیبی از موی گراز و پین های نایلونی امتحان کنید. پین‌های نایلونی به اندازه‌ای محکم هستند که می‌توانند موهای ضخیم را سریع برس بزنند و موهای گراز با توزیع مجدد روغن‌های طبیعی، درخشندگی را افزایش می‌دهند.

بهترین نوع برس مو برای موهای بلند

برس‌های پارویی می‌توانند برای موهای بلند مفید باشند، زیرا به شما این امکان را می‌دهند که قسمت بزرگی از مو را به یکباره برس بزنید، گره‌ها را از بین می‌برند و روغن را دوباره توزیع می‌کنند.

بهترین برس مو برای موهای نازک

یک برس موی نرم برای موهای نازک بهترین است زیرا ملایم است و موهای شما را کنده نمی کند. اگر به دنبال حجم بیشتر در قسمت تاج هستید، می توانید از برس ساینده استفاده کنید که کوچکتر است و برای رسیدن به ریشه مو طراحی شده است.

بهترین برس مو برای موهای مجعد

افرادی که موهای مجعد دارند ممکن است ترجیح دهند هنگام حمام از یک شانه محکم و دندانه پهن استفاده کنند. این می تواند به جلوگیری از موخوره و شکستگی ناشی از شانه کردن موهای مجعد خشک کمک کند. برس‌های گره‌گشایی با موهای سفت نیز به خوبی کار می‌کنند.

بهترین برس مو برای موهای صاف

برس‌های پارویی روی موهای صاف و بلند به خوبی کار می‌کنند، زیرا می‌توانند همزمان روی موهای زیادی کار کنند و در عین حال روغن‌ها را به طور یکنواخت پخش کنند. یک برس با یک پد لاستیکی برای موهای صاف که مستعد استاتیک هستند به خوبی کار می کند.

بهترین برس مو برای جلوگیری از شکستگی

اگر موهای شما به دلیل گره خورده بودن در حال شکستن هستند، بهتر است برس‌هایی را انتخاب کنید که گره‌گشایی داشته باشد که دارای موهای منعطف باشد که بدون ایجاد آسیب یا شکستگی با موها خم می‌شوند.

برای موهای ضعیف یا شکننده، از برس موی نرم گراز (یا نسخه مصنوعی مشابه) استفاده کنید که دارای موهای نرم است که روی موها ملایم است.

فواید برس زدن موها چیست؟

برس زدن موها فواید بیشتری نسبت به گره‌گشایی تارهای گره‌دار دارد.

برس زدن روغن پوست سر را در ساقه مو پخش می کند، که به حالت دادن به انتهای سشوار کمک می کند، پوست سر را تحریک می کند و به آن ماساژ می دهد که ممکن است رشد مو را تقویت کند، و به حذف موهای شل از سر شما کمک می کند (به همین دلیل طبیعی است موها در برس شما گیر می کنند).

فقط به یاد داشته باشید که برس مو را تمیز کنید و بیش از حد برس نزنید. بیش از 100 سکته در روز ممکن است باعث شکاف انتهایی شود.

سخن آخر

انواع مختلفی از برس ها برای انتخاب وجود دارد، اما بسیاری از مردم به نوع برس یا شانه ای که استفاده می کنند فکر نمی کنند. انتخاب برس موی مناسب برای موهایتان واقعاً می تواند تفاوتی در ظاهر و احساس موهای شما ایجاد کند.

برخی برای یک ظاهر طراحی شده بهترین هستند، و برخی دیگر به طور خاص برای گره زدن، کاهش استاتیک یا افزودن براق ساخته شده اند. همیشه ایده خوبی است که یک برس را با در نظر گرفتن نوع موی خاص خود انتخاب کنید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.