لوازم بهداشتی زنانه

مجموعه محصولات بهداشتی زنانه موزه کوچک است و نمونه هایی از بسیاری از محصولات رایج و مهم را ندارد. قبل از اواخر دهه 1970، بهداشت زنانه به عنوان موضوعی که نیازمند تحقیقات فرهنگی و تاریخی جدی باشد، درک نمی شد و محصولات بهداشتی زنانه برای جمع آوری یا نگهداری در اولویت قرار نمی گرفتند. این نگرش منعکس کننده ناراحتی آمریکایی ها از ایده بهداشت زنان بود. این ناراحتی به ویژه در تکیه مداوم ما به تعبیر “بهداشت زنانه” آشکار است، اصطلاحی که اغلب برای بحث در مورد محصولات مرتبط با قاعدگی، تمیزی دستگاه تناسلی و پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنیم. استفاده از این تعبیر به ما اجازه می دهد از هرگونه اشاره مستقیم به آناتومی زن اجتناب کنیم.


وسایل بهداشتی زنانه منعکس کننده این ناراحتی فرهنگی است. Sharra L. Vostral می‌نویسد که این محصولات به زنان کمک می‌کنند تا سالم بگذرند. آنها به زنان اجازه می دهند خود را غیرقاعدگی نشان دهند.» تامپون‌ها، پودرها، دوش‌ها و سایر محصولات مشابه به ما کمک می‌کنند از آگاهی شخصی یا عمومی از قاعدگی زنان جلوگیری کنیم. تبلیغات این محصولات به زنان این اطمینان را می دهد که هیچ کس متوجه قاعدگی آنها نمی شود، تمیز و بی آزار هستند و آزادند که به طور عادی زندگی کنند.

 

قبل از ظهور محصولات بهداشتی زنانه تجاری، زنان از تکه های پارچه برای جذب مایعات قاعدگی استفاده می کردند. سپس این پارچه ها را می شستند و دوباره استفاده می کردند. اگرچه جانسون و جانسون یک نوار بهداشتی یکبار مصرف را در سال 1896 به بازار عرضه کرد، اما با استقبال محدودی مواجه شد. با این حال، پانسمان های جراحی که در طول جنگ جهانی اول توسعه یافتند، نوآوری در طرح های نوار بهداشتی تجاری، از جمله محصولات Sfag-Na-Kins و Kotex را تحریک کردند.

 علیرغم ادعاهای این محصول در مورد عملکرد ضد باکتریایی و جذب بیشتر آن نسبت به پنبه، به نظر نمی رسد که Sfag-Na-Kins در بازار بهداشت زنانه موفق بوده باشد.

 

دستمال های Kotex اما با موفقیت زیادی روبرو شدند. Kotex که در سال 1921 معرفی شد، از همان سلول پنبه (محصول خمیر چوب با بافت پنبه) استفاده کرد که در داخل یک غلاف گازی که برای بانداژهای دوران جنگ ساخته شده بود، استفاده کرد. یک کمپین تبلیغاتی قابل توجه در مجلات زنان، فروش بالایی را از طریق داروخانه ها و کاتالوگ های سفارش پستی به دست آورد. موفقیت Kotex بازار محصولات بهداشتی زنانه را شروع کرد.

تامپون قبل از اینکه برای قاعدگی معرفی شود در عمل پزشکی استفاده می شد. آنها برای جلوگیری از خونریزی در زخم های عمیق و همچنین برای وارد کردن داروها، از جمله داروهایی که خاصیت ضد بارداری داشتند، به واژن استفاده می شدند. چندین پتنت برای تامپون قاعدگی در اواخر دهه 1920 و اوایل دهه 1930 ثبت شد. با این حال، طرحی که معمولاً به‌عنوان اولین تامپون با موفقیت به بازار معرفی می‌شود، از حق ثبت اختراع ثبت شده در سال 1931 توسط E.C. Haas سرچشمه می‌گیرد. این طرح با اپلیکاتور لوله کاغذی خود به تامپون تامپاکس تبدیل شد.


اپلیکاتورهای پلاستیکی و مواد مصنوعی مورد استفاده در تامپون ها و دستمال ها به دفن زباله های آمریکا کمک می کنند. برخی از مصرف کنندگان نگران هستند که مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت تامپون ها به بدن آنها نفوذ کند و خطر نادر اما جدی سندرم شوک سمی به ویژه با تامپون های با قابلیت جذب بالا و مواد مصنوعی مرتبط است. فن‌آوری‌های جایگزین بهداشت زنانه شامل دستمال‌های پارچه‌ای قابل استفاده مجدد، تامپون‌های اسفنجی دریایی، فنجان‌های سیلیکونی و لباس‌های زیر حاوی الیاف جاذب و ضد باکتری ویژه هستند.

بسته‌بندی‌های قدیمی‌تر محصول اغلب تأثیر مورد نظر محصول را پنهان می‌کردند، که گاهی اوقات شامل پیشگیری از بارداری نیز می‌شد، و تنها با زبان مبهمی که می‌گفت این محصول «برای بهداشت زنانه» است. این مجموعه همچنین شامل نمونه‌هایی از محصولاتی است که ما در حال حاضر بیشتر آنها را با ضدعفونی‌کننده‌های خانگی یا مراقبت‌های دهان مرتبط می‌دانیم، مانند Lysol و Lavoris که به عنوان دوش واژینال نیز تبلیغ می‌شوند.

 

اشتراک گذاری